„Weseלe" to historia miłości tak mocnej, że przekracza granice, nie mieści się w ramach i jest silniejsza od wszelkich barier. To szczere spojrzenie na współczesny świat, a także dramatyczna podróż w przeszłość, która nikomu nie pozostanie obojętna. Jak mówi sam reżyser, jego najnowszy obraz ma być „opowieścią o manipulowaniu emocjami i ostrzeżeniem przed mową nienawiści”.
Wesele Anno Domini 2021. Gromada podchmielonych gości szaleje na parkiecie w rytm disco polo, druhny zacięcie rywalizują ze sobą w konkursach, ktoś nagrywa wideo życzenia dla młodej pary. Wesele jakich wiele, jednak pod pozorem dobrej zabawy kryje się gorzka prawda o nas. Panna młoda w zaawansowanej ciąży (Michalina Łabacz), zdecydowana na emigrację, z rosnącym niepokojem obserwuje wybryki męża. Jej ojciec, lokalny biznesmen Rysiek (Robert Więckiewicz), tej nocy też ma więcej zmartwień niż tylko zamieszanie wokół ślubu córki. Interes życia wisi na włosku, a w tle są nie tylko wielkie pieniądze, ale także szczęście jego najbliższych. Sytuacja zaognia się również za sprawą zaproszonych na uroczystość gości, a wszystko to obserwuje senior rodu Antoni Wilk (Ryszard Ronczewski), do którego wracają wspomnienia dramatycznych wydarzeń sprzed lat, kiedy poznał miłość swojego życia. Z każdą minutą rosną emocje i odżywają najgłębsze uczucia, historie burzliwych miłości dawnych i nowych kochanków przenikają się nawzajem. Stopniowo zatraca się granica między tym co kiedyś, a tym co teraz. Na jaw wychodzą tajemnice przeszłości, nakręcające spiralę zła, z której nie ma ucieczki. Mało komu udaje się zobaczyć coś więcej poza „swoimi własnymi” prawdami. A jeśli już się uda, to najczęściej w ukryciu – w obawie i strachu przed konsekwencjami i zdemaskowaniem. Świt zastanie bohaterów w różnej kondycji, stanie emocjonalnym i z różnym bagażem doświadczeń. Pewne jest tylko jedno – z tym weselnym kacem każdy będzie musiał poradzić sobie sam.
ZA: Artur Zaborski - rocznik '87. Dziennikarz kulturalny publikujący w polskich, amerykańskich, kanadyjskich i szwedzkich mediach. Studiował filmoznawstwo i krytykę literacką na Uniwersytecie Jagiellońskim. Był redaktorem działu Film w portalu Onet.pl, a także redaktorem naczelnym portalu Stopklatka.pl. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Dyrektor artystyczny Script Fiesty, programer festiwalu Eurazja i rzecznik prasowy MFF Tofifest. Przez dziesięć lat pracy zawodowej rozmawiał z najwybitniejszymi przedstawicielami świata kina - m.in. z Nicole Kidman, George'em Clooneyem, Tildą Swinton, Penélope Cruz, Melem Gibsonem czy Winoną Ryder. Nominowany do nagrody PISF w kategorii krytyka filmowa w 2017 roku. Dwukrotny laureat stypendium MKiDN. W 2022 otrzymał stypendium Instytutu Sundance dla dziennikarzy zajmujących się tematyką mniejszości.
PRZECIW: Maciej Stasierski - Bloger, podcaster, nie znosi określenia krytyk filmowy, więc go nie używa. Ponad dekadę prowadzi platformę Watching Closely. Uczestniczy w festiwalach filmowych, współpracuje z dystrybutorami i z kinami. Większość jego prywatnego życia kręci się wokół kina, zarówno poprzez bloga, jak i podcast Kinotalk, który współtworzy we wrocławskim Radiu Ram. Posiada też życie poza filmem – jest prawnikiem, zajmuje się sprawami cudzoziemców, działa na rzecz wykluczonych grup społecznych. Kocha tenis (oglądać), badmintona (grać) i dobre jedzenie (jeść). Wciąż marzy o wizycie na Wimbledonie.