Wiosna powraca do Chełma.
Replika ☀️26. FESTIWAL FILMOWY WIOSNA FILMÓW stacjonarnie w sali widowiskowej Chełmski Dom Kultury
Tegoroczna edycja Festiwalu Filmowego WIOSNA FILMÓW, wyjątkowo, ze względu na panującą sytuację, odbyła się online na platformie Mojeekino.pl.
Na prośbę widzów oraz w związku z tym, że kina stacjonarne ponownie się otworzyły, organizator festiwalu postanowił przedłużyć święto kina i zorganizować WIOSNĘ FILMÓW również w tradycyjnej wersji.
W programie znajdziecie 6, naszym zdaniem najlepszych filmów z tegorocznej edycji festiwalu:
➡️”Nadzieja", reż. Maria Sødahl,
Norwegia 2019,
dramat
Co może się stać z miłością, gdy pewnego dnia pełna energii i wewnętrznej siły kobieta dowiaduje się, że ma przed sobą zaledwie trzy miesiące życia? Kiedy w Wigilię Bożego Narodzenia Anja dowiaduje się, że ma nawrót chorobyi nieoperacyjnego raka mózgu, życie bohaterów rozpada się na kawałki i ulega przewartościowaniu. Troska miesza się ze skrywanymi od lat pretensjami, a trudnemu do okiełznania lękowi towarzyszy frustracja. Kolejne dni pokażą, czy Anja i Tomas odnajdą w sobie uczucie, które kiedyś ich połączyło, oraz czy będą w stanie przejść przez ten rodzinny dramat razem. Film duńskiej reżyserki oparty jest na jej własnych przeżyciach. To uniwersalne studium dojrzałego związku jest tak poruszające w dużej mierze za sprawą znakomitych kreacji Andrei Bræin Hovig i jednego z najbardziej rozpoznawalnych szwedzkich aktorów, Stellana Skarsgårda.
ZWIASTUN: https://www.youtube.com/watch?v=VMhrJYd3PWc
➡️”Zło nie istnieje", reż. Mohammad Rasoulof,
Czechy, Iran, Niemcy, 2020,
dramat
W każdym państwie, gdzie prawo najcięższe występki sankcjonuje karą śmierci, potrzebni są ludzie, którzy ten wyrok wykonają. To właśnie im, mierzącym się z trudnymi do wyobrażenia dylematami, poświęcony jest film "Zło nie istnieje". Obraz ma strukturę nowelową i składa się z czterech opowieści. Bohaterów każdej z nich łączy tajemnica oraz dramatyczna decyzja, którą muszą podjąć. Wpłyną one nie tylko na dalsze życie protagonistów, ale również mocno odbiją się na otaczających ich ludziach. Irański reżyser wraca w swoim najnowszym filmie do motywów, które sprowadziły na niego gniew władzy, ograniczającej nie tylko artystyczną, ale i obywatelską wolność. Rasoulof tworzy złożoną z cichych dramatów wstrząsającą opowieść, będącą zdecydowanym sprzeciwem wobec kar śmierci.
➡️”Martin Eden", reż. Pietro Marcello
Francja, Niemcy, Włochy, 2019,
dramat
Przeniesiona na ekran inspiracja bestsellerowej powieści Jacka Londona pod tym samym tytułem, to intrygująca opowieść o miłości, ambicji oraz rodzącej się świadomości, której akcję reżyser usytuował w uwielbianym przez filmowców Neapolu.
ZWIASTUN: https://www.youtube.com/watch?v=0QGFRUWfZbw
➡️”Tylko zwierzęta nie błądzą", reż. Dominik Moll,
Francja, Niemcy, 2019,
thriller
Nowy film Dominika Molla to trzymająca w napięciu i pełna zwrotów akcji kryminalna układanka. Zagadkowe zniknięcie kobiety podczas burzy śnieżnej sprawi, że pięcioro nieznajomych zostanie uwikłanych w tajemnicę, która wykracza daleko poza senne górskie miasteczko we Francji. Każda z postaci ma coś na sumieniu i nie chce dzielić się wszystkimi swoimi sekretami. Większość z nich to idealiści, którzy marzą o ucieczce od szarej rzeczywistości, odnalezieniu miłości czy spełnienia. Łączy ich poczucie frustracji oraz nietypowa sytuacja, w jakiej się znaleźli.
➡️”Sekret Bogini Fortuny", reż. Ferzan Özpetek
Włochy, 2019,
komediodramat
Przedstawiona przez reżysera historia relacji pomiędzy mężczyznami łączy w sobie elementy komedii romantycznej, kina społecznego i przejmującego dramatu. Wszystko to w imponującym entourage’u, który, wzorem innych filmów reżysera, podkreśla jedynie włoską elegancję.
➡️”Najgorsze wiersze świata", reż. Gábor Reisz
Węgry, 2018,
komediodramat
Życie 33-letniego Tamása w jednej chwili staje na głowie. Rzuca go dziewczyna, w efekcie czego zdesperowany mężczyzna postanawia zamienić Paryż na rodzinny Budapeszt. Powrót w rodzinne strony ma pomóc mu dojść do siebie i zapomnieć o nieszczęśliwej miłości. Swoistą terapią okazuje się podróż sentymentalna do czasów dzieciństwa i dorastania. Wspomnienia to nie tylko poszukiwanie różnych odcieni miłości, ale i próba zrozumienia sytuacji, w której się aktualnie znalazł. Mężczyzna szybko się przekonuje, jak wielki wpływ w kształtowaniu osobowości, tożsamości ma nasza przeszłość. Dzięki temu zaczyna uświadamiać sobie, jak skomplikowane i czasami zupełnie niezrozumiałe bywają ludzkie relacje. Obrazując różne oblicza swojego bohatera, reżyser tworzy uniwersalną opowieść o otaczającym nas świecie, w którym ludzie nie potrafią budować trwałych i głębokich relacji. Nie stroni przy tym od humoru, ironii czy absurdu idealnie utrzymując proporcje pomiędzy komedią a dramatem.